مبانی نظری و سوابق پژوهشی سيستم اطلاعات مديريت و مديريت منابع انساني (فصل دوم)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری و سوابق پژوهشی سيستم اطلاعات مديريت و مديريت منابع انساني (فصل دوم) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و سوابق پژوهشی سيستم اطلاعات مديريت و مديريت منابع انساني (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-سوابق-پژوهشی-سيستم-اطلاعات-مديريت-و-مديريت-منابع-انساني-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سيستم اطلاعات مديريت و مديريت منابع انساني (فصل دوم) در 73 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

مقدمه
 در اين پژوهش جهت ارزيابي كاربرد سيستم‌هاي اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني، ابتدا مباحث مربوط به سيستم اطلاعات مديريت، كه شامل: تعريف سيستم و اطلاعات براي درك بهتر سيستم اطلاعات مديريت و سپس تعريف سيستم اطلاعات مديريت، تاريخچة سيستم اطلاعات مديريت، انواع سيستم اطلاعات مديريت، جايگاه سيستم اطلاعات مديريت، ضرورت سيستم اطلاعات مديريت، سيستم اطلاعات مديريت منابع انساني و ارزيابي سيستم اطلاعات مديريت و سپس مباحث مربوط به مديريت منابع انساني كه شامل: تعريف مديريت منابع انساني، هدف و وظايف مديريت منابع انساني است مورد بحث قرار مي‌گيرد و در نهايت اين فصل با بررسي پژوهش‌هاي مرتبط با موضوع تحقيق در خارج و داخل دنبال مي‌شود.

تعريف سيستم
 سيستم مجموعه‌اي است كه از چندين جزء وابسته به يكديگر تشكيل يافته است. منصوركيا (1381) عقيده دارد كه 'سيستم عبارت است از تعدادي روش وابسته به يكديگر كه با اجراي روشهاي مزبور، قسمتي از هدف يك سازمان تأمين مي‌شود' (ص 42). در طول ساليان دراز تعاريف گوناگوني از سيستم بيان گرديده است كه اكثراً يك مفهوم را مي‌رسانند. نظر مشترك بيشتر مطالبي كه درباره سيستم جمع آوري شده است آن را به اين صورت تعريف كرده است كه: 'سيستم مجموعه‌اي از عناصر است كه براي رسيدن به يك هدف مشخص و مشترك گرد هم آمده اند به طوري كه بين اين عناصر يك رابطه تعاملي وجود دارد و نظم در روابط بين عناصر وجود دارد. يعني هر عنصر داراي يك نقش مي‌باشد' (صرافي زاده و پناهي، 1384، ص 4).
 در نتيجه سيستم عبارت است از مجموعه‌اي از عناصر كه به يكديگر تأثيرات متقابل دارند. مهمترين خاصيت هر سيستم، وابستگي متقابل عناصر آن به يكديگر و تشكيل يك مجموعه براي انجام وظيفه‌اي خاص است.

عناصر سيستم

 همانطور كه گفته شد يك سيستم مجموعه‌اي از اجزاء مي‌باشد كه با هم، براي برآوردن يك هدف يا مقصود، در كنش متقابل مي‌باشد. تحت چارچوب اين تعريف، عناصر لازم براي وجود هر سيستمي‌مي‌تواند مشخص گردد. اين عناصر، محيط ، نهاده ، فرايند ، بازده  و بازخورد  را در بر مي‌گيرد.
•     محيط سيستم
 هر سيستمي‌در يك محيط عمل مي‌كند و با محيط خود تعامل دارد، از آن دريافتي‌هايي دارد و به آن خروجي‌هايي مي‌فرستد. محيط سيستم را احاطه مي‌كند. در عين حال هم بر آن اثر مي‌گذارد و هم از آن متأثر مي‌شود. سلماني (1376) عقيده دارد كه 'محيط براي يك سيستم مشخص عبارت است از مجموعه همه اشيايي كه تغيير در ويژگي‌هاي آنها بر روي سيستم اثر مي‌گذارد و همچنين اشيايي كه رفتار سيستم باعث تغيير در ويژگي‌هاي آنها مي‌شود' (ص 10). سيادت و رباني (1381) در تعريف ديگر محيط سيستم را به شرح زير تعريف نموده اند:
هر سيستم توسط محيطي خاص احاطه گرديده است و از عوامل محيطي از قبيل عوامل فرهنگي، طبيعي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي متأثر است و بر آنها اثر مي‌گذارد. اين تأثير و تأثر جرياني يك جانبه نبوده و جنبه متقابل دارد. بنابراين، محيط هر سيستم را يك سري عوامل تشكيل مي‌دهند كه با اينكه جزء سيستم نيستند اما تغييري در هر يك از آنها مي‌تواند تغييراتي را در سيستم مسبب گردد. سيستم براي ابقاء در محيط بايستي پاسخگوي نيازهاي محيطي باشد و خود را با شرايط و اوضاع و احوال محيط خود تطبيق دهد (ص 33).
 آنچه به عنوان محيط تلقي مي‌گردد به اهداف، نيازها و فعاليتهاي سيستم و نيز به نوع سيستم، بستگي دارد. در نتيجه همه سيستم‌ها داراي محيط خاص خود مي‌باشند و سيستم با محيط خود از طريق داده و ستاده در كنش متقابل است.
•     داده يا ورودي
 هر آنچه از محيط وارد سيستم مي‌شود داده يا ورودي نام دارد. اطلاعات، انرژي و تجهيزات در ارتباط با محيط هم مي‌توانند نهاده باشند و هم ستاده. 'منظور از وارده كليه انرژيها و موادي است كه به نحوي در سيستم وارد مي‌شوند و تحرك سيستم را سبب مي‌گردند' (سيادت و رباني، 1381، ص 27). بنابراين سيستم نيازمند دريافت داده‌ها از محيط مي‌باشد. سن  (1990) در رابطه با ورودي سيستم عقيده دارند كه:
'معمولاً دو نوع ورودي وجود دارند كه وارد سيستم مي‌شوند: 1- ورودي مولد  كه ورودي‌هاي فعال شونده هستند و داده‌هايي كه به وسيله سيستم دريافت گرديده و خروجي را پديد مي‌آورد و 2- ورودي نگهدارنده  كه براي بهبود و توازن سيستم از محيط دريافت مي‌گردد و توازن و پايداري سيستم را تضمين مي‌كند' (ص 104).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
 مشتاقيان ابرقوئي (1378) پژوهشي با عنوان «بررسي نظرات اعضاي هيأت علمي‌دانشگاه اصفهان پيرامون چگونگي ميزان استفاده از سيستم‌هاي اطلاعاتي رايانه اي در امر آموزش و پژوهش» انجام داده است که اين تحقيق در پي آن است که ميزان استفاده از سيستم‌هاي اطلاعاتي رايانه اي را توسط اعضاي هيأت علمي‌دانشگاه اصفهان برآورد نمايد. يافتن پاسخ براي سئوال‌هاي پژوهشي زير مهمترين هدف اين تحقيق بوده است؛ 1ـ استفاده از سيستم اطلاعات رايانه اي در امر آموزش و پژوهش توسط اعضاي هيأت علمي‌دانشگاه به چه ميزان است؟ 2ـ آيا تفاوت معني داري در ميزان استفاده اعضاي هيأت علمي‌دانشکده‌هاي مختلف از سيستم‌هاي اطلاعاتي رايانه اي وجود دارد؟ 3 ـ آيا تفاوت معني داري در ميزان استفاده اساتيد از سيستم‌هاي رايانه با توجه به متغيرهاي (تجربه کاري، رتبه دانشگاهي، مدرک تحصيليو جنسيت) وجود دارد؟ داده‌هاي مورد استفاده در اين تحقيق از طريق اجراي پرسشنامه 48 سئوالي محقق ساخته فراهم گرديد. سئوالات از نوع بسته پاسخ و به دو قسمت : 24 سئوال آموزشي و 24 سئوال پژوهشي توسط 86 نفر از اعضاي هيأت علمي‌پاسخ داده شد. در پاسخ سئوال اول مشخص گرديد که ميزان استفاده آموزشي و پژوهشي از سيستم اطلاعاتي رايانه اي کمتر از حد انتظار بوده است و اساتيد دانشگاه اصفهان به ندرت از اين گونه سيستم‌ها بهره مي‌برند. داده‌هاي جمع آوري شده مربوط به سئوال دوم نشان داد که تفاوت معني داري ميان اساتيد دانشکده‌ها در ميزان استفاده از سيستم‎هاي رايانه اي وجود دارد و دانشکده‌هاي علوم فني و مهندسي بيشترين استفاده و دانشکده‌هاي تربيت بدني و علوم تربيتي کمترين به ميزان استفاده از اين گونه سيستم‌ها را دارند و در پاسخ به سئوال سوم مشخص گرديد که ميزان استفاده اساتيد از سيستم‌هاي رايانه اي با توجه به متغيرهاي (تجربه کاري، مدرک تحصيلي، رتبه دانشگاهي و جنسيت) تفاوت معني داري وجود ندارد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2-1- تعريف سيستم  
2-1-1- عناصر سيستم   
2-1-2- اطلاعات   
2-1-3- اهميت اطلاعات   
2-1-4- ويژگي‌هاي اطلاعات   
2-1-5- افزايش تقاضا براي اطلاعات   
2-2- تعاريف سيستم اطلاعات مديريت   
2 ـ 3 ـ تاريخچه سيستم‌هاي اطلاعات مديريت   
2ـ 4 ـ انواع سيستم‌هاي اطلاعاتي   
2 ـ 4 ـ 1 ـ سيستم پشتيباني تصميم (DSS)   
2ـ 4ـ2 ـ سيستم گزارش دهي مديريت (MRS)   
2ـ 4ـ3 ـ سيستم‌هاي اطلاعات مديران اجرايي (EIS)    
2 ـ4 ـ 4 ـ سيستم خودکار اداري (OAS)   
2 ـ4 ـ 5 ـ سيستم پردازش عمليات (TPS)   
2 ـ4 ـ 6 ـ سيستم خبره يا هوشمند (ES)   
2 ـ5 ـ مديريت و سيستم‌هاي اطلاعات مديريت   
2ـ5ـ1ـ سيستم اطلاعات مديريت و نقش‌هاي مديران   
2ـ5ـ2ـ دانش مديريت   
2ـ6ـ نقش کامپيوتر در سيستم اطلاعات مديريت    
2ـ7 ـ ويژگي‌هاي استثنايي کامپيوتر   
2ـ7 ـ1ـ مدل عمومي‌يک سيستم کامپيوتر   
2ـ8ـ تفاوت بين کامپيوتر و سيستم‌هاي اطلاعاتي   
 2 -8- 1- جايگاه سيستم‌هاي اطلاعات مديريت، بعنوان يک سيستم    
2 -8- 2- ضرورت سيستم اطلاعات مديريت    
2 - 9 - سيستم اطلاعات مديريت منابع انساني    
2 - 9 - 1- ضرورت سيستم اطلاعات منابع انساني    
2 -9 - 2- کاربرد سيستم اطلاعات منابع انساني    
2 ـ 10 ـ ارزيابي سيستم اطلاعات مديريت   
2 ـ 11ـ مفهوم مديريت منابع انساني   
2 ـ 12 ـ اهميت مديريت منابع انساني   
2 ـ 13 ـ تاريخچه مديريت منابع انساني   
2 ـ 14 ـ عناصر سيستم مديريت منابع انساني با نگرشي استراتژيک   
2 ـ 15 ـ اهداف مديريت منابع انساني   
2 ـ 16 ـ نقش مديريت منابع انساني   
2ـ16ـ1ـ سازماندهي   
2-16-2- برنامه‌ريزي منابع انساني   
2-16-3- كارمنديابي   
2-16-4- توسعه منابع انساني   
2-16-5- مديريت پاداش   
2-16-6- امور رفاهي كاركنان   
2-16-7- امور اداري و پرسنلي كاركنان   
2-17- پژوهشهاي مرتبط با موضوع پژوهش    
2 ـ17 ـ1-حقيقات انجام شده در خارج    
2 ـ 17-2- تحقيقات انجام شده در داخل   
منابع


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سيستم اطلاعات مديريت و مديريت منابع انساني (فصل دوم) مباني نظري مديريت منابع انساني پيشينه تحقيق مديريت منابع انساني پيشينه پژوهش مديريت منابع انساني فصل دوم پايان نامه سيستم اطلاعات مديريت چارچوب نظري سيستم اطل

مطالب مرتبط

مبانی نظری و سوابق پژوهشی سيستم اطلاعات مديريت و مديريت منابع انساني (فصل دوم)


ادبیات نظری و فصل دوم هوش معنوی(فصل 2 پایان نامه)

پایان نامه و رساله معماری نمایشگاه بین المللی

Cf روت رایگان گوشی s3 -i9300-4.1.2

مقدمه ای بر اصلاحات اقتصادی

مبانی نظری و ادبیات تحقیق بررسی ریسک و ورشکستگی (درماندگی مالی)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه (فصل دوم)

طرح توجیهی تولید رو فرشی پارچه ای

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی مرکز تجاری خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدهی سهام شرکتها (فصل 2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ابعاد شکاف دیجیتالی(فصل دوم)