ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف ابعاد شناخت شناسی (فصل دوم)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف ابعاد شناخت شناسی (فصل دوم) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف ابعاد شناخت شناسی (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-پژوهشی-تعاریف-ابعاد-شناخت-شناسی-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف ابعاد شناخت شناسی  (فصل دوم) در 48 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
در این پژوهش به بررسی تاریخچه و مبانی نظری متغیرهای پژوهش پرداخته می شود. در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت شناسی در حوزه های مختلف و پس از آن به معرفی انواع مدلهای شناخت شناسی اقدام خواهد شد. در ادامه به بحث الگوهای ارتباطی خانواده خواهیم پرداخت که ابتدا به شرح ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و پس از آن دو نوع جهت-گیری گفت وشنود و همنوایی پرداخته می شودو در انتها به توضیح درباره انگیزش پیشرفت اقدام خواهد شد.

تاریخچه و مبانی نظری
در این بخش به منظور بررسی تاریخچه و مبانی نظری در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت شناسی در حوزه های مختلف، پرداخته شده است. در ضمن همان طور که در فصل اول ذکر شد، یکی از مسائل مورد مطالعه روانشناسان در حوزه شناخت شناسی، بررسی تأثیر الگوهای ارتباطی خانواده و رابطه آن با مسائل انگیزشی از جمله انگیزش پیشرفت است که موضوع پژوهش حاضر بوده است؛ بنابراین تعریف مختصری از این اهداف نیز ارائه گردیده است.
به طورکلی می توان تحقیقات صورت گرفته در مورد باورهای شناخت شناسی را در شش حوزه کلی طبقه بندی کرد (هوفر و پینتریچ، 1997):
1) بازنگری و بسط و توسعه ی نظریه ی پری
2) ایجاد ابزارهای اندازه گیری ساده  تر برای ارزیابی باورهای شناخت شناسی
3) اکتشاف الگوهای جنسیتی در حوزه دانستن
4) بررسی جایگاه باورهای شناخت شناسی به عنوان قسمتی از فرایند تفکر و استدلال
5) شناسایی ابعاد باورهای شناخت شناسی
6)ارزیابی نحوه ی ارتباط این باورها به دیگر فرایندهای شناختی و انگیزشی
این شش حوزه در سه گروه مختلف جای می گیرند که در قسمت بعد به آن اشاره شده است.
تحقیقات روانشناسی در مورد رشد باورهای شناخت شناسی در اواسط دهه ی 1950 آغاز شد. در این زمان سه خط سیر تحقیقاتی به طور همزمان شش حوزه ی ذکرشده را پوشش
می داد (هوفر و پینتریچ، 1997). اولین گروه، به این مسئله علاقمند شدند که افراد چگونه تجارب آموزشی خود را تفسیر می کنند. (باکستر ماگلدا  1992؛ بلنکی  و همکاران 1986، پری، 1970). پری کار خود را با نمونه ای که تنها شامل جنس مذکر بود آغاز کرد. در مقابل، بلنکی (1986)  'شیوه دانستن زنان'  را مورد تحقیق قرار داد. بکستر ماگلدا با مشاهده ی نتایج این دو تحقیق تصمیم گرفت تا تحقیق مشابهی را با هر دو گروه انجام دهد، در واقع حوزه های یک تا سه در این گروه قرار می گیرند.
دومین گروه محققان به بررسی این مسئله پرداختند که چگونه فرضیات شناخت شناسی بر فرآیند تفکر و استدلال تأثیر می گذارند. در همین راستا کینگ  و کیچنر  (1994) مدلی بنام قضاوتهای تأملی  طراحی کردند که نشان  دهنده ی تحول نحوه ی تفکر و استدلال بود، این سری تحقیقات دربرگیرنده ی حوزه ی چهارم هستند.
سومین و جدیدترین خط پژوهش به بررسی باورهای شناخت شناسی در حین یادگیری کلاس و تأثیر آن بر درک و شناخت افراد  از تکالیف علمی و انگیزه ی آنان  پرداختند (رایان 1984، 1984، شومر،1990، 1994). این سری از تکالیف حوزه پنجم و ششم را پوشش
می دهند.
در ادامه به سه مدل شناخت شناسی مطرح اشاره می شود. در مدل اول معروفترین نظریه پردازان عبارتند از پری (1968)، بلنکی (1986) و ماگلدا (1986). در مدل دوم کینگ و کیچنر (1994) نامهای مطرحی هستند و در مدل سوم نام شومر (1990) برجسته تر از دیگران است.

قسمتهایی از پیشینه پژوهش:
تحقیقات اخیر در مورد تئوری سیستمی باورهای شناخت شناسی،سن،میزان تحصیلات،و میزان تحصیلات والدین را به عنوان تاثیر گذاران مهم در رشد باورهای شناخت شناسی می داند(شومر،1990:شومر،1993،شومر،1998،شومر-ایکینز 2004).
تاثیر زندگی خانوادگی در کودکی بر باورهای شناخت شناسی به دقت مورد بررسی قرار نگرفته است(شومر،1998).یک دلیل برای آن این است که تحقیقات در این حوزه نیاز به بررسی دقیق کل خانواده دارد و این بسیار مشکل می باشد.

فهرست مطالب:
مقدمه   
  2-2-تاریخچه و مبانی نظری   
    2-2-1-مدلهای شناخت شناسی   
      2-2-1-1-مدل شناخت شناسی پری، بلنگی و ماگلدا   
      2-2-1-2-مدل شناخت شناسی کینگ و کیچنر   
      2-2-1-3-مدل شناخت شناسی شومر   
    2-2-2-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده   
      2-2-2-1-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده   
        2-2-2-1-1-جهت گیری گفت و شنود   
        2-2-2-1-2-جهت گیری همنوایی   
    2-2-2-2-انواع الگوهای ارتباطات خانواده   
        2-2-2-2-1خانواده های توافق کننده   
        2-2-2-2-2-خانواده های کثرت‌گرا   
        2-2-2-2-3-خانواده های حفظ کننده   
        2-2-2-3-4-خانواده های به حال خود واگذاشته
    2-2-3-نظریه انگیزش   
  2-3-مروری بر تحقیقات پیشین   
منابع

توجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف ابعاد شناخت شناسی مباني نظري کتاب شناخت شناسی پيشينه تحقيق هستی شناسی ومعرفت شناسی پيشينه پژوهش معرفت شناسی از دیدگاه اسلام فصل دوم پايان نامه انواع معرفت شناسی چارچوب نظري معنی شناخت شناسی پيشينه نظري

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف ابعاد شناخت شناسی (فصل دوم)


دانلود پرسشنامه منبع کنترل سلامت

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم وتعاریف ونظریات جرأت ورزی (فصل 2)

بررسی بهبود عملکرد اقتصادی با استفاده از عناصر سرمایه اجتماعی درسازمانهای مبتنی بر علم و تکنولوژی

طرح توجیهی و کارآفرینی فرایند روغن کشی از دانه های روغنی

پاورپوینت بررسی كايزن (بهبود مستمر)

طرح توجیهی تولید نوشیدنی ماءالشعیر

سهام و اوراق قرضه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی و ادراک خداوند (فصل دوم)

مبانی نظری تعاریف و نظریه های خودافشاسازی (فصل دوم)

پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپيل برگرSTAI