مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت)

مطالعات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-بررسی-مدیریت-دانش-(فصل-دوم-پایان-نامه-مدیریت)

دانلود مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت) در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
مدیریت دانش طیف وسیعی از فعالیت ها است که برای مدیریت، مبادله، خلق یا ارتقای سرمایه‌های فکری در سطح کلان به کار می‌رود. مدیریت دانش طراحی هوشمندانه فرایندها، ابزار، ساختار و غیره با قصد افزایش، نوسازی، اشتراک یا بهبود استفاده از دانش است که در هر کدام از سه عنصر سرمایه فکری یعنی ساختاری، انسانی و اجتماعی نمایان می‌شود(López-Nicolás et al., 2011). مدیریت دانش فرایندی است که به سازمانها کمک می‌کند تا اطلاعات و مهارتهای مهم را که بعنوان حافظه سازمانی محسوب می‌شود و به طور معمول به صورت سازماندهی نشده وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند. این امر مدیریت سازمانها را برای حل مسائل یادگیری، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیری های پویا به صورت کارا و موثر قادر می‌سازد(Jahnke, 2010). 

علل پیدایش مدیریت دانش
۱- دگرگونی مدل کسب و کار صنعتی که سرمایه‌های یک سازمان اساسا سرمایه‌های قابل لمس و مالی بودند (امکانات تولید، ماشین، زمین و غیره) به سمت سازمانهایی که دارایی اصلی آنها غیرقابل لمس بوده و با دانش، خبرگی، توانایی و مدیریت برای خلاق سازی کارکنان آنها گره خورده ‌است(Garrido-Moreno et al., 2011).
۲- افزایش فوق العاده حجم اطلاعات، ذخیره الکترونیکی آن و افزایش دسترسی به اطلاعات به طور کلی ارزش دانش را افزوده است؛ زیرا فقط از طریق دانش است که این اطلاعات ارزش پیدا می‌کند، دانش همچنین ارزش بالایی پیدا می‌کند. زیرا به اقدام نزدیک تر است. اطلاعات به خودی خود تصمیم ایجاد نمی‌کند، بلکه تبدیل اطلاعات به دانش مبتنی بر انسان‌ها است که به تصمیم و بنابراین به اقدام می‌انجامد.
۳- تغییر هرم سنی جمعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی که فقط در منابع کمی به آن اشاره شده‌است. بسیاری از سازمانها دریافته‌اند که حجم زیادی از دانش مهم آنها در آستانه بازنشستگی است. این آگاهی فزاینده وجود دارد که اگر اندازه گیری و اقدام مناسب انجام نشود، قسمت عمده این دانش و خبرگی حیاتی به سادگی از سازمان خارج می‌شود.
۴- تخصصی تر شدن فعالیتها نیز ممکن است خطر از دست رفتن دانش سازمانی و خبرگی به واسطه انتقال یا اخراج کارکنان را بهمراه داشته باشد.
در بدو امر به مدیریت دانش فقط از بعد فن آوری نگاه می‌شد و آن را یک فناوری می‌پنداشتند. اما به تدریج سازمانها دریافتند که برای استفاده واقعی از مهارت کارکنان، چیزی ماورای مدیریت اطلاعات موردنیاز است. انسانها در مقابل بعد فناوری و الکترونیکی، در مرکز توسعه، اجرا و موفقیت مدیریت دانش قرار می‌گیرند و همین عامل انسانی وجه تمایز مدیریت دانش از مفاهیم مشابهی چون مدیریت اطلاعات است. سازمان هاي مطلوب، سازمانهاي يادگيرنده خواهند بود. اين سازمانها فرصتهايي را براي اعمال مسئوليت بوجود مي آورند. از تجربه ها مي آموزند، ريسك مي پذيرند و از نتايج حاصله و از درس هاي آموخته شده احساس رضايت مي كنند (Tang et al., 2010).
سازمان يادگيرنده سازماني است كه در آن يادگيري، نياز هميشگي كليه كاركنان تلقي مي شود و در آن ضمن تاكيد بر آموختن چگونه آموختن و جذب وتوزيع دانش نو، به خلق و توليد اطلاعات و دانش جديد و مورد نياز پرداخته مي شود و تمامي اين دانش ها در رفتار و عملكردها متجلی می گردند (Sun, 2010).

فهرست مطالب مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت) به شرح زیر می باشد:
2-1 مقدمه   
2-2- مبانی نظری تحقیق   
2-3-  مروری بر پیشینه تحقیق   
2-4- تعاریف و مفاهیم تحقیق   
2-5- تاریخچه مدیریت دانش   
2-6- ابعاد مدیریت دانش   
2-7-  کارکرد مدیریت دانش   
2-8- مصادیق مدیریت دانش  
2-9- زیرساخت های مدیریت دانش   
2-10- استراتژی مدیریت دانش   
2-11- بررسی الگوهای استراتژی مدیریت دانش و استراتژی دانش در سازمان ها   
2-12-آئین نامه مدیریت دانش  
منابع


توجه:هدف ما در سایت نگین فایل کمک به دانشجویان و دانش پژوهان عزیز برای بالا بردن سطح بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر اقدام به خرید بفرمایید
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت) مباني نظري تاریخچه مدیریت دانش پيشينه تحقيق زیرساخت های مدیریت دانش پيشينه پژوهش الگوهای استراتژی مدیریت دانش چارچوب نظري ابعاد مدیریت دانش

مطالب مرتبط

مطالعات نظری و پیشینه تحقیق بررسی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه مدیریت)


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)

دانلود طرح توجیهی تولید صابون بهداشتی

مديريت سازماني براي رقابت و فروش كالا (بازارهای داخلی و خارجی)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های خلاقیت(فصل دوم)

تحقیق بررسی روشهای بکارگیری فضای سبز در مدرسه جهت ارتقاء یادگیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی ، معنویت و انواع و ابعادآن (فصل دوم)

مروري بر سيستم عامل هاي WIN NT وXINU و MINIX و UNIX

دانلود مبانی نظری و سوابقی پژوهشی مدیریت استراتژيک منابع انسانی (فصل2)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای ابراز وجود و جرأت ورزی (فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش نقش رسانه در یادگیری مهارتهای اجتماعی (فصل 2)