دانلود چارچوب نظری و سوابق تحقیق بانکداری الکترونیکی (تجارت الکترونیک)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل دانلود چارچوب نظری و سوابق تحقیق بانکداری الکترونیکی (تجارت الکترونیک) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود چارچوب نظری و سوابق تحقیق بانکداری الکترونیکی (تجارت الکترونیک)

دانلود-چارچوب-نظری-و-سوابق-تحقیق-بانکداری-الکترونیکی-(تجارت-الکترونیک)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیکی (تجارت الکترونیک) (فصل دوم) در 60 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه

دسترسي تعداد زيادي از مردم جهان به شبکه اينترنت و گسترش‏ ارتباطات الکترونيک بين افراد و سازمان‏هاي مختلف از طريق‏ دنياي مجازي،بستري مناسب براي برقراري مراودات تجاري‏ و اقتصادي فراهم کرده است.تجارت الکترونيک عمده‏ترين‏ دستاورد به کارگيري فناوري ارتباطات و اطلاعات در زمينه‏هاي‏ اقتصادي است. بر اثر گسترش اين فناوري،حجم تجارت الکترونيک‏ در جهان روز به روز در حال رشد است. يکي از ابزارهاي ضروري براي‏ تحقق و گسترش تجارت الکترونيک، وجود سيستم بانکداري‏ الکترونيک است که همگام با سيستم‏هاي جهاني مالي و پولي‏ عمل مي‏کند و فعاليت‏هاي مربوط به تجارت الکترونيک را تسهيل‏ مي‏نمايد. آنچه در شرکت‏هاي توليدي يا خدماتي به طور فزاينده‏اي‏ تمايز رقابتي ايجاد مي‏کند،پشتيباني و خدمات مشتري است که در محصول و پيرامون آن است، نه فقط کيفيت خود محصول(بيک زاد و مولوي ،1388).
در اين فصل ابتدا به بيان تاريخجه مختصري از بانکداري الکترونيک پرداخته شده سپس درمورد مشتري و فناوري اطلاعات بحث شده است و در ادامه ابعاد مختلف بانکداري الکترو نيک ارائه شده و در اخر نيز تاريخچه مختصري از بانک رفاه  و پژوهش هاي مشابه انجام شده در جهان و ايران آمده است .

تاريخچه بانکداري الکترونيکي
تاريخچه بانکداري در ايران نشان‏ مي‏دهد کشور ما خيلي دير به عرصه‏ عمليات جديد بانکي گام نهاد. آغاز عمليات‏ بانکداري در ايران به سال 1306 ه. ق به تاسيس بانک‏ شاهنشاهي توسط رويتر باز مي‏گردد.گسترش رقابت همراه با تحولات وسيع‏ در عرصه تجارت، کسب‏وکار، بانکداري و توسعه مفاهيم جهاني شدن، بسياري از روش‏هاي سنتي انجام کارها را متحول و دگرگون ساخته و فضاي رقابت را در عرصه‏ جهاني حاکم نموده است. در چنين شرايطي‏ تنها سازمان‏هايي به بقاي خود ادامه خواهند داد که از مزيت رقابتي خاصي برخوردار بوده‏ و خود را به پيشرفته‏ترين فناوري‏هاي‏ اطلاعاتي و فنون اجرايي مجهز سازند تا بتوانند پاسخگوي تغييرات سريع محيطي‏ باشند. سيستم بانکي نيز از اين قاعده‏ مستثني نبوده و با پيدايش مفاهيم نوين در بانکداري،شيوه ارائه خدمات به مشتريان‏ در اقصي نقاط جهان دچار تحولات شگرفي‏ شده است.با توجه به شيوه‏هاي سنتي‏ موجود در بانک‏هاي کشور و نارسايي اين‏ روش‏ها در ارائه خدمات جديد، تهيه‏ زير ساخت مناسب به صورت اتوماسيون‏ جامع در بانک‏ها در برنامه تحولات بانکي‏ کشور قرار گرفته است. دگرگوني‏هاي جهان به واسطه فناوري اطلاعات، اينترنت‏ و به تبع آن تجارت الکترونيک که به نوبه خود از دستاوردهاي‏ فناوري اطلاعات است، تحول ژرف و عميقي در ارتباطات و فرايند انتقال اطلاعات ايجاد کرده است، به‏طوري که در حال‏ حاضر افراد مي‏توانند بدون حضور فيزيکي در محل کار خود و تنها با استفاده از يک رايانه شخصي و يک مودم،کار خود را در محيط خانه انجام دهند. اين عوامل، زمينه‏اي را براي تسهيل‏ انجام امور تجاري و خريد و فروش ايجاد کرده و منجر به افزايش‏ رقابت بين شرکت‏ها شده است. ميزان اين رقابت به حدي است‏ که اگر شرکتي نسبت به شرکت ديگر مزيت رقابتي کمتري‏ داشته باشد به ناچار بايد صحنه را ترک نمايد. بانک‏ها نيز به‏ عنوان مؤسساتي که در حوزه‏هاي مختلف پولي و مالي فعاليت‏ مي‏کنند از اين امر مستثني نبوده و در انجام امور خود با موانع و تهديدهاي گوناگوني مواجه هستند و براي فائق آمدن بر آنها و دستيابي به فرصت‏هاي بالقوه بازار بايد داراي مزيت‏هاي رقابتي‏ باشند و سيستم‏هاي بانکداري الکترونيک زمينه‏اي را براي‏ دستيابي به اين مزايا فراهم مي‏آورد.
پژوهش‏هاي محققان امور اقتصادي نشان داده است که‏ بانک‏ها با افزايش مشتريان وفادار و تراز اول خويش و ايجاد رضايت موثر در مشتريان به‏طور بي‏سابقه‏اي به سود خود مي‏افزايند. امروزه اکثر بانک‏ها با محيطي کاملا پويا روبه‏رو هستند و همه بانک‏ها چه بزرگ و چه کوچک با توجه به تغييرات‏ برق‏آسا در موقعيت‏هاي رقابتي و شرايط حاکم بر بازار،جذب و حفظ مشتريان تجاري را سرلوحه برنامه‏هاي خويش قرار داده‏اند. امروزه اين حقيقت غيرقابل انکار وجود دارد که کفه ترازو و قدرت‏ بازار به نفع مشتريان سنگيني مي‏کند.
امروزه مشتريان فرصت‏هاي بيشتري براي مقايسه خدمات‏ در اختيار دارند و قضاوت مشتري در مورد بانک براساس ميزان‏ توانمندي بانک در کمک به حل معضلات و توسعه تجارت استوار است. در کشور ما و اکثر کشورهاي پيشرفته دنيا، انجام سريع‏ امور و عدم اتلاف وقت به عنوان مهم‏ترين عنصر موفقيت در رقابت بانک‏ها محسوب شده و مشتريان به عنوان رکن اصلي‏ تعيين‏کننده اين رقابت، ارزش بسيار زيادي براي فناوري و سرعت و در درجه بعدي تخصص فني بانک‏ها قائل هستند.
در بانکداري نوين جهاني، تشريح خدمات بانک و خصوصا خدمات بانکداري الکترونيک الزامي است و مشتريان بانک‏ها حق دارند از طريق رسانه‏هاي عمومي،خدمات بانک‏ها را بشناسند. از اين‏رو بانک‏ها براي کارآمد شدن نياز به کسب‏ اطلاعات کافي از مشتري،درک علائق و خواسته‏هاي وي و توسعه روابط با او هستند. صنعت بانکداري در صورت هرگونه‏ اهمال و کم‏توجهي از جانب نيروهاي صف و ستادي خويش به‏ اصول کلي بازاريابي با مرکزيت و نقطه ثقل مشتري، حيات خود را در معرض خطر قرار خواهد داد( آماده و جعفر پور ،1386).
بنابراين شايسته است که در بازار رقابت تنگاتنگ کنوني‏ بانک‏ها از يک سو در کنار عضويت ايران در سازمان تجارت‏ جهاني   و از سوي ديگر'براساس بند 2 و 3 سياست کلي اصل 44 قانون اساسي‏' و به تبع آن تاسيس‏ بانک‏هاي خارجي در ايران و همچنين با توجه به خصوصي‏ شدن تعداد زيادي از بانک‏هاي دولتي و همچنين اختلاف ناچيز سود بانکي در بخش جذب منابع و مصارف،بايد هرچه سريع‏تر براي حفظ مشتريان خويش، چاره‏انديشي کنند.بانکداري‏ امروز شيوه‏هاي نو،مشتري مداري موثر،ارائه فناوري‏هاي نو، سرويس‏دهي و خدمات موردنظر مشتري را مي‏طلبد. هر بانکي‏ که در اين امور موفق‏تر عمل کند در بازار رقابتي موفق به جذب‏ منابع بيشتر خواهد شد و در نتيجه دوام و بقاي دائمي آن بانک با بهره‏وري بالا افزايش خواهد يافت. بانکداري الکترونيک تنها گزينه فرا روي بانک‏ها جهت تداوم بقا است.
ازاين‏رو کشورهاي پيشرفته و همچنين کشورهاي در حال‏ توسعه مانند کشورهاي منطقه در اين زمينه از سال هاي پيش‏ بسترها و زيرساخت‏هاي لازم را به وجود آورده‏اند و در يک‏ حرکت مستمر و منطقي و همه جانيه توانسته‏اند به نحو مطلوب‏ از فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصه تجارت و بانکداري‏ استفاده نموده و از مزاياي آن بهره‏مند شوند.
 از طرفي تحولات شگرف در نظام بانکداري را به چهار دوره مي‏توان‏ تقسيم کرد. هر دوره از تکامل براي مديران نظام بانکي، اين‏ امکان را فراهم کرده است که اوقات تلف شده را در محيط رقابتي‏ به حداقل رسانده و در گستره بالاتري به ارائه خدمت بپردازند و سرعت،کيفيت، دقت و تنوع خدمات خود را افزايش داده و هزينه‏ را کاهش دهند( آماده و جعفر پور ،1386).

قسمتی از پیشینه پژوهش
.سليم الهجري  (2005)در کشور عمان به بررسي مدل پذيرش تکنولوژي اينترنت در صنعت بانکداري پرداخته است. هدف از اين تحقيق بررسي ادراکات مديران بانکها از تکنولوژي اينترنت و تمايل آنها به پذيرش آن در صنعت بانکداري مي باشد. به طور خاص در اين تحقيق توانمند سازها و بازدارنده هاي پذيرش فناوري اينترنت در صنعت بانکداري عمان مشخص شده است(اميدي،1392).
.ساسدالها خان (2007) به بررسي مسائل مربوط به پذيرش بانکداري الکترونيکي در شرکت هاي پاکستان پرداخته است. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوري شده و نتايج داده ها حاکي از آن است که  در صد بالايي از نگراني هاي آنها بدين دليل است که آنها اعتماد کافي به اينترنت و بانکداري الکترونيکي به منظور انجام هر گونه معاملات مالي ندارند(اميدي،1392).

فهرست مطالب
2-1.مقدمه  
2-2.تاريخچه بانکداري الکترونيکي  
2-2-1. اتوماسيون پشت باجه  
2-2-2. اتوماسيون جلوي باجه
2-2-3.متصل کردن مشتريان به حساب‏ها  
2-2-4. يکپارچه‏سازي سيستم‏ها و مرتبط کردن‏ مشتري با تمامي عمليات بانکي 
2 -3.تعريف مشتري  
2-4.انواع مشتري و درجه‌بندي نظري مشتريان  
2 -5. اهميت مشتري  
2-6.تعريف فناوري  
2-7.تعريف فناوري اطلاعات  
2-8.اركان فناوري اطلاعات  
2-9.کسب و کار الکترونيک  
2-10.تعريف بانکداري الکترونيکي  
2-11.تجارت الکترونيک  
2-12.مزاياي بانکداري الکترونيک  
2-12-1.افزايش درآمد
2-12-2.کاهش هزينه  
2-12-3.دستيابي در هر مکان و هر زمان  
2-13.معايب بانکداري الکترونيک
2-13-1.امنيت پايين شبکه  
2-13-2.ضرورت آشنايي با فن‏آوري  
2-13-3.کاهش روابط اجتماعي  
2-13-4.عدم ارائه برخي خدمات  
2-14.شاخه هاي بانکداري الکترونيکي  
2-14-1.بانکداري اينترنتي(آنلاين)  
2-14-2. پايگاه بانکي تلويزيون  
2-14-3.بانکداري موبايل  
2-14-4. بانکداري با استفاده از کامپيوترهاي خانگي  
2-14-5.تلفنبانک  
2-14-6. بانکداري با استفاده از دستگاه خود پرداز  
2-14-7.بانکداري بر اساس دستگاه پايانه فروش  
2-14-8.کارت هوشمند  
2-15.مدل عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد بانک‌ها  
2-15-1.تجهيز منابع پولي در بانکداري نوين  
2-15-1-1.فناوري اطلاعات و ارتباطات  
2-15-1-2.مهارت‌هاي نيروي انساني  
2-15-1-3.تنوع خدمات بانکي  
2-15-1-4.کيفيت خدمات بانکي 
2-15-1-5.رضايت مشتريان از کارکنان بانک  
2-15-1-6.مطلوبيت محيط داخلي بانک  
2-15-1-7.مطلوبيت محل استقرار مکاني بانک  
2-15-2.استفاده از شاخص‌هاي CAMEL ‌  
2-15-2-1.کفايت سرمايه  
2-15-2-2.کيفيت دارايي‌ها  
2-15-2-3.کيفيت مديريت  
2-15-2-4.درآمدها 
2-15-2-5.نقدينگي‌   
2-15-3.مديريت ريسک  
2-15-3-1.ريسک اعتباري  
2-15-3-2.ريسک نقدينگي  
2-15-3-3.ريسک نرخ سود مالي  
2-15-3-4.ريسک توانايي  
2-16.مقايسه ويژگي‏ هاي بانکداري الکترونيک و سنتي