مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های اخلاق و اخلاق حرفه ای (فصل 2)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های اخلاق و اخلاق حرفه ای (فصل 2) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های اخلاق و اخلاق حرفه ای (فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تعاریف-و-نظریه-های-اخلاق-و-اخلاق-حرفه-ای-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق  اخلاق و اخلاق حرفه ای (فصل دوم) در 45 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه

اخلاق، جمع خُلق و در لغت دارای دو معناست؛ برخی اخلاق را به معنای نیرو و سرشت باطنی دانسته اند که برای انسان، تنها با دیده بصیرت و غیر ظاهر قابل درک باشد، در برابر خَلق که به شکل و صورت محسوس و قابل درک با چشم ظاهر گفته می شود، برخی دیگر خُلق را به معنای صفت نفسانی راسخ می-دانند که انسان، افعال متناسب با آن را، بی درنگ انجام می دهد؛ مانند شجاعت. کسی که دارای خُلق شجاعت است در رویارویی با دشمن تردیدی به خود راه نمی دهد (شریفی، 1389). بر اساس مکتب الهام-بخش اسلام، علم اخلاق، پاک ساختن نفس از صفات ناپسند و آراستن آن به ملکات جمیله است، که از آن به تهذیب اخلاق تعبیر می شود.
در متون غربي،از واژه هايي مانند Ethics و Moral استفاده شده است. در فرهنگ لغت وبستر  Moralرا به عناويني مانند اصول مربوط به‌درستی و نادرستي رفتار و تبعيت از  استانداردهاي رفتار درست تعريف كرده است. با رجوع به ساير منابع، ازجمله فرهنگ آكسفورد و تحقيقات موجود، چنين استنباط مي شود كه Moral فضايل و رذايل اخلاقي را معرفي می‌کند و  Ethic همان علم اخلاق است و رابطه تنگاتنگي با فلسفه اخلاق دارد. به‌طورکلی، با جمع‌بندی تعاريف موجود در زمینه اخلاق، آن‌طور كه نقيب زاده (14-16) مطرح کرده است می توان گفت: آن گاه که آدمی از بایدها و نبایدهایی که بیشتر به‌صورت روا و ناروا، پسندیده و ناپسندیده عرضه می شوند، فراتر رود و به بازشناسی نیک از بد برسد، و این شناخت ارزش نیک، او را به کردار شایسته برانگیزد، به قلمرو اخلاق رسیده و در راه انسان شدن گام نهاده است ( نقیب زاده به نقل از حقیقت، 1389: 109).


نظریه ها
زیگموند فروید (1856-1939)
مسئله انگیزش اخلاقی به مثابه عاملی قدرتمند در روان انسان همواره از دل مشغولی هاي فروید بوده است. درونی شدن قوانین اخلاق و سازوکار عمل وجدان اخلاقی در فرد، فصل مشبعی از نظریه روانکاوي او را به خود اختصاص داده است. درعین‌حال تبیینی قدرتمند از نحوه پیدایش نهاد اخلاق و برساختن و آفریدن آن در پروسه آغاز حیات جمعی و گذار بشر از وضع طبیعی به وضع فرهنگی را نیز می توان در آثار او سراغ گرفت. فروید سرآغاز تکوین دو نهاد عمده حیات اجتماعی، قانون و اخلاق، را در آغازگاه تمدن پی می گیرد و در روشنگري علل روان‌شناختی برساختن آن دو تلاش می کند (حیدری و همکاران،1390). در نظر فروید، خانواده، بزرگسالان و به‌طور کلی اطرافیان کودک، نقش مهمی در تحول اخلاقی فرد دارند که این ایده در دیدگاه یادگیری اجتماعی وجود دارد. همچنین فروید به نقش وجدان اخلاقی که کانت و روسو به آن معتقد بودند، توجه دارد.

 ژان پیاژه (1896-1980)
ژان پیاژه در شمار نخستین روان شناسانی است که مسئله چگونگی رشد اخلاقی را مورد پژوهش قرار داده است. به‌زعم پیاژه، رشد اخلاقی، همانند رشد شناختی، طی مراحلی صورت می گیرد (پیاژه، 1932). نخستین مرحله عبارت است از شکلی بسیار گسترده از تفکر اخلاق ناهمخوان و متضاد که اخلاقیات منشأ گرفته از خارج نامیده می شود و فرد تصور می کند که قواعد ثابت و تغییرناپذیرند (لطف آبادی،  1384 :87).
پیاژه تحول اخلاقی را در گرو رشد شناختی می داند و این نظر او، روی کلبرگ تأثیر نهاد. عالی ترین مرحله تحول اخلاقی پیاژه که اخلاق خود پیروی نام دارد، با ایده ی خودفرمانی در نظریه ی تکلیف مدار کانت مشابه است.

نظریه یادگیری اجتماعی
از پیشروان این نظریه می توان از آلبرت بندورا (1925)  نام برد. برخلاف رویکرد های شناختی و تحلیل روانی که پایه های رشد اخلاقی را به حوزه های ذهنی و روانی- جنسی مربوط می دانند، رویکردهای رفتارگرایی و یادگیری اجتماعی چگونگی رفتار اخلاقی و نحوه یادگیری آن در کودکان و نوجوانان را پایه مطالعات خود قرار می دهند. تأکید بر تشویق و تنبیه و تقلید در تربیت اخلاقی، از خصیصه های نظریه یادگیری اجتماعی است ( لطف آبادی،1384 :92).
طرفداران رویکردهای یادگیری اجتماعی بر این باورند که رفتار اخلاقی وابسته به شرایطی است که در آن روی می دهد. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که رفتار اخلاقی کودکان و نوجوانان در شرایط متفاوت به‌گونه‌ای یکسان باشد. از میان دیدگاه های رفتارگرایانه، رویکردهای یادگیری اجتماعی- شناختی بر تمایز میان شایستگی های اخلاقی کودک با نوجوان و رفتارهای واقعی او در شرایط و وضعیت های معین تأکید دارد. ترجیح های رفتاری و عملکردهای اخلاقی کودکان و نوجوانان  بر اساس انگیزش های آنان و پاداش هایی تعیین می شود که یک رفتار اخلاقی معین به وجود می آورد. (همان: 93-94).

فهرست مطالب:
2-1-1-  مقدمه
2-1-2-  رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق
2-1-2-1- رویکرد وظیفه گرایی
2-1-2-2-  رویکرد نتیجه گرایی
2-1-2-3- رویکرد فضیلت گرایی
2-1-2-4-  رویکرد سودگرایی
2-1-3- دیدگاه صاحب نظران
2-1-3-1-  اندیشمندان اسلامی
2-1-3-1-1-  ابوحامد محمد غزالی (450-505ق)
2-1-3-1-2-  علامه سید محمدحسین طباطبایی(1281-1360ش)
2-1-3-1-3- محمدتقی جعفری(1304-1377)
2-1-3-1-4- امام خمینی(ره)
2-1-3-1-5- مرتضی مطهری(1298-1358)
2-1-3-1-6- نظریه فرمان الهی
2-1-3-2-  فیلسوفان
2-1-3-2- 1- سقراط (470-399ق.م)
2-1-3-2- 2- افلاطون (429-347 ق-م)
2-1-3-2- 3- ارسطو (385-322 ق-م)
2-1-3-2- 4- ابن‌سینا
2-1-3-2- 5- رواقیون
2-1-3-2- 6- آگوستین قدیس (354-430 م)
2-1-3-2- 7- رنه دکارت (1596-1650)
2-1-3-2- 8- جان لاک (1632-1704)
2-1-3-2- 9- بندیکت اسپینوزا (1632-1677)
2-1-3-2- 10- دیوید هیوم (1711-1776)
2-1-3-2- 11- ژان ژک روسو (1712-1778)
2-1-3-2- 12- امانوئل کانت (1724-1804)
2-1-3-2- 13- جرمی بنتام (1748-1832)
2-1-3-2- 14- آرتور شوپنهاور (1788-1860)
2-1-3-2- 15- جان استوارت میل  (1806-1872)
2-1-3-2-16- نیچه (1844-1900)
2-1-3-2- 17- سیمون دوبوار(1908-1986)
2-1-3-2-18- جان دیویی (1859-1952)
2-1-3-2-19- مارتین لوتر (1483- 1546)
2-1-3-2-20- نل نادینگز (1924)
2-1-3-3-  روان شناسان
2-1-3-3-1-  زیگموند فروید (1856-1939)
2-1-3-3-2-  ژان پیاژه (1896-1980)
2-1-3-3-3- نظریه یادگیری اجتماعی
2-1-3-3-4- لورنس کلبرگ (1927)
2-1-3-3-5-  کارول گیلیگان (1982)
2-1-3-4- جامعه شناسان
2-1-3-4-1-  امیل دورکیم (1917-1958م)
2-1-3-4-2- هابرماس (1929)
2-1-3-4-3- کارل مارکس (1818-1883)
2-1-3-4-4- بنجامین فرانکلین (1706-1790)
2-1-4-  تاريخچه حرفه اي گري
2-1-5-  تاریخچه اخلاق حرفه ای
2-1-6- عوامل پايه اي اخلاق حرفه اي
2-1-6-1- استقلال حرفه اي اخلاق علمي
2-1-6-2 - خودفهمي حرفه اي
2-1-7-3 - عينيت گرايي، بی‌طرفی و عدم جانب‌داری
2-1-6-4 -  فراتر رفتن از مفهوم معيشتي
2-1-7-  اخلاق حرفه ای از دیدگاه آموزه های اسلامی
2-1-8-  ملاک نهایی اخلاق حرفه ای از دیدگاه اسلام
2-1-9- تاریخچه اخلاق حرفه‌ای مشاوران
2-1-10-  اصول اخلاق حرفه ای  مشاوران و روان شناسان
2-1-10-1-  اصل خودمختاری یا احترام به استقلال مراجع
2-1-10-2-  اصل عدم آسیب رسانی
2-1-10-3-  نیکوکاری یا سودمندی
2-1-10-4- اصل عدالت یا منصفانه عمل کردن
2-1-10-5-   اصل صادقانه عمل کردن یا وفاداری
پژوهش های پیشین
2-2-1-  پژوهش های داخلی
2-2-2-   پژوهش های خارجی
جمع بندی پژوهش های پیشین
منابع و مأخذ

جهت داشتن پروپزوال مناسب برای مبانی نظری تعاریف و نظریه های اخلاق و اخلاق حرفه ای با ما تماس بگیرید.

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)اخلاق دانلود مباني نظري اخلاق حرفه ای مباني نظري تاریخچه اخلاق حرفه ای فصل دوم پايان نامه ارشد نظریه های اخلاق چارچوب نظري دیدگاه های اخلاق حرفه ای پيشينه نظري اخلاق پيشينه پژوهش

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های اخلاق و اخلاق حرفه ای (فصل 2)


طرح توجیهی و کارآفرینی کشاورزی و زراعت گیاهان علوفه ای

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس دفتر خدماتی اجاره خودرو

قواعد برنامه نویسی اسمبلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق (فصل دوم)

تحقیق عوامل موثر بر روانشناسی شخصیت

مطالعات و رساله معماري طراحی مجتمع مجتمع ورزشی بانوان و کودکان

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات ومدل سروکوال (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم بحران وبحران مالی واقتصادی (فصل دوم)

جنبه‌هاي رواني اعتياد کنترل و درمان آن

دانلود مقاله عنوان بررسی عناصر پایدار اقلیمی در شکل گیری معماری مسکونی شهر شیراز(با رویکرد موضوعی به